024 / 257 257 Subotica, Karađorđev put 2

Edukacija o pravilnom poslovnom prisustvu na Internetu

U prostorijama Regionalne privredne komore u Subotici, 20.02.2019. je održana besplatna edukacija na temu pravilnog poslovnog prisustva na Internetu, „Na klik do kupca“.

 

Edukaciju je organizovao RNIDS (Registar nacionalnog internet domena), u saradnji sa Regionalnom privrednom komorom i sa subotičkim ovlašćenim registrima, firmama TippNet i NordNet. Ovaj događaj jedan je u nizu koji Fondacija RNIDS organizuje širom Srbije, sa ciljem edukacije poslovnog sektora o pravilnom prisustvu na Internetu i poslovanju putem globalne mreže. Edukacija je bila namenjena preduzetnicima iz Subotice i okoline koji su zainteresovani za unapređenje prisustva svoje firme na Internetu.

U punoj sali subotičke Privredne komore, posetioci su imali priliku da se kroz tri predavanja, brojne praktične savete i informacije, edukuju o pravilnom poslovnom prisustvu na globalnoj mreži, o bezbednosti elektronskog poslovanja i o alatima na Internetu kojima je moguće otkriti prevaru, zatim o tome zašto je online oglašavanje već dugo najpopularniji vid oglašavanja velikog broja preduzeća.

Predrag Milićević, rukovodilac Sektora marketinga i komunikacija RNIDS-a, istakao je rezultate istraživanjima iz 2017. godine, prema kojima oko 46 odsto firmi uopšte ne postoji na Internetu, a kada su u pitanju mala i srednja preduzeća, taj procenat iznosi čak 49 odsto. Predrag Milićević je govorio o značaju posedovanja sopstvenog domena, edukovao prisutne o tome koja je razlika između poslovanja na svom i na tuđem domenu, a objasnio je i kako izabrati pravi domen.

Predrag se, takođe, osvrnuo na mogućnost registracije IDN domena, koja postoji od decembra prošle godine. IDN domeni otvaraju vrata novim mogućnostima, jer obezbeđuju registraciju domena čiji nazivi mogu da sadrže i slova izvan engleskog alfabeta. Takva su, na primer, latinična slova sa dijakritičkim znacima, kao što su č, ć, š, ž i đ.

 

Aleksandar Kostadinović, sistem administrator u RNIDS-u i predavač na IT Akademiji, juče je govorio o bezbednosti elektronskog poslovanja i o ulozi Internet domena u ovoj oblasti. Aleksandar se dotakao alata na Internetu kojima je moguće otkriti prevaru, ali i toga koliko je zapravo bezbedno prisustvo na Internetu važno, ne samo za bezbeddnost samog preduzeća, već i za njegovih klijenata.

 

Dijana Milutinović, saradnica za marketing i komunikaciju u RNIDS-u, govorila je o Internet oglašavanju kao sve popularnijem, a kod mnogih preduzeća i jedinom vidu oglašavanja. Dotakla se i društvenih mreža kao kanala komunikacije sa postojećim i potencijalnim kupcima, i započela raspravu na temu načina primene društvenih mreža u poslovanju: da li koristiti društvene mreže za komunikaciju, ili ih koristiti za usmeravanje korisnika/kupaca na sajt.